De Focus training voor leraren legt een basis te kunnen doceren vanuit wijsheid. Het doel van de training is het ontwikkelen van je empathische en altruïstische kwaliteiten (21-st century skills); zodat een positieve impuls geboden kan worden aan de uitdagingen van nu. De training is gericht op zelfbewustwording en het vergroten van je relationele bewustzijn.
Iedereen heeft een natuurlijke behoefte aan groei. Op individueel niveau hebben we behoefte om onszelf volledig uit te drukken door werk, beweging, gevoel, scheppen, denken, reflecteren, beslissingen nemen enzovoorts, om geluk te ervaren. Deze behoefte aan geluk is de belangrijkste drijfveer in het leven; en kan door materieel bezit niet vervuld worden.
In deze trainingen reeks gebruikt Lotus filosofie als basisbron van inspiratie om houding, gedrag, actie en stijl van onderwijzen te beïnvloeden, aangezien de vorming van persoonlijkheid van een leraar diepgaande aandacht behoeft.
Datums: Focus training 2018-2019
Module | Datum | Module-naam | Trainer |
---|---|---|---|
1 | 3 okt. | Kennis van groeiprocessen | Yolande Koning |
2 | 7 nov. | Wie ben ik (I am) | Tonke Kuijt / Yolande Koning |
3 | 16 jan. | Verbinding met de maatschappij | Tonke Kuijt / Timot. Rammelt |
4 | 13 feb. | Balans | Elly v. Musscher & Judith v. Gendt |
5 | 20 mrt. | Gezondheid en positief leven | KushuMita / didi Djoti |
6 | 17 april | Groei naar subtiliteit en fijngevoeligheid | Lian van den Goorbergh / Ada Merz |
7 | 15 mei | Leiderschap en expressie | Lisette Smulders / Yolande Koning |
8 | 12 jun. | Prout & Sociocratie | Ada Merz/ Timot. Rammelt |
Voor wie?
Deze trainingen zijn bedoeld voor:
- Studenten van ROC’s die een aanvulling op hun curriculum nodig hebben met betrekking tot intuïtieve ontwikkeling en ontwikkeling van het zelfbewustzijn.
- Trainers die anderen trainen, you can make the difference. Voor die leerkrachten die onderwijsvernieuwing ambiëren. Inspiratie en uitdaging met betrekking tot leiderschapskwaliteiten vanuit een altijd voortdurend groeiproces en de missie om deze in de praktijk te kunnen implementeren op de werkvloer binnen kinderopvangorganisaties, organisaties voor primair onderwijs en ROC’s.
- Mensen die bezig (willen) zijn met profilering van visie binnen onderwijs en vernieuwingsprocessen.
- Studenten die een aanvullende deeltijd cursus willen volgen tot neohumanistisch leerkracht.
Introductieworkshops worden regelmatig kosteloos aangeboden. Dit is een uitstekende gelegenheid om te kunnen ervaren of deze training iets voor je kan betekenen.